Har du fortrudt dit køb?

Hvis du har fortrudt dit køb på NVI.dk skal du oprette en retursag via vores formular på denne side.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine vare.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Dette SKAL gøres ved at oprette en retursag via kontaktformularen nederst på denne side.

Det skal du være opmærksom på:

  • Returforsendelsen skal du selv betale og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
  • Ved retursager skal original emballagen være intakt så varen kan sælges videre.

Varens stand når den sendes retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen åbnes, SKAL den pakkes sammen og være intakt som ved modtagelsen.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke kan få dækket dit fulde beløb for købet.

Vi anbefaler, at du pakker varen ind i en ydre forsendelsesemballage for at beskytte varen og den originale emballage, mest muligt. Hvis den originale emballage mangler, eller er helt eller delvis skadet, kan dette medføre en værdiforringelse af varen, da varen dermed ikke er salgsbar igen.

Reklamation

Hvis varen er defekt eller mangelfuld skal du oprette en reklamationssag via vores formular på denne side.

Købeloven gælder for alle varekøb på NVI.dk.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, vil vi tage stilling til, om varen skal ombyttes, om du skal have pengene tilbage eller evt. have afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

NVI A/S skal kontaktes inden varerne sendes retur. Hvis varen er blevet skadet under transporten, er det bedst at klage omgående.

Hvis du har fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du benytter vores reklamationsformular, med angivelse af fejlen for at give en hurtigere sagsbehandling. Efter du har benyttet vores reklamationsformular til at oprette en reklamation vil du blive kontaktet hurtigst muligt. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.

Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at du ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

NVI A/S
Rebslagervej 4 
4300 Holbæk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav

Opret retur eller reklamationssag

Inden du sender varer retur skal du udfylde formularen og afvente svar fra os. Vi behandler retur og reklamationssager så hurtigt som muligt og giver dig besked med nærmere instruktioner når sagen behandles.






    [honeypot website2 timecheck_value:2 "type website"]